طراحی کاتالوگ صنعتی نیازمند علم و تخصصی خاص است.
طراحی و چاپ کاتالوگ های صنعتی تخصص ماست!
باید توجه داشت که این نوع کاتالوگ ها علاوه بر معرفی کالا جنبه فروش نیز دارند و با کاتالوگهای صرفا تبلیغاتی کاملا متفاوت هستند.
یکی از مواردی که در طراحی آن باید توجه شود، مخاطبین این کاتالوگ ها است.
به طور مثال در صنعت پوشاک، بسیاری از مخاطبین افراد عادی و یا مغازه داران هستند،
اما قطعا مخاطبین کاتالوگ های صنعتی از مردم عادی نیستند.
باید به این نکته توجه داشت که مخاطبین کاتالوگ های صنعتی مدیران شرکت های بزرگ و یا مسئول خرید اینگونه شرکت ها و یا مغازه داران خرید و فروش تجهیزات صنعتی هستند.
با توجه به ماهیت شغلی این افراد، باید طراحی کاتالوگ به گونه ای باشد
که علاوه بر معرفی دقیق کالا، کاتالوگ جنبه رسمی و سازمانی خود را حفظ کند و از سویی دیگر در شلوغی طراحی ها بیننده را گیج و گنگ نکند.
در طراحی کاتالوگ هایی مانند لوازم آرایش، استفاده تند و زیاد از تصاویر و نوشته ها مشکلی بزرگ به شمار نمی آید.
زیرا بسیاری از مخاطبین در منزل و یا آرایشگاه ها با حوصله و دقت تمامی تصاویر و یا مطالب را می خوانند.
اما در طراحی کاتالوگهای صنعتی باید دقت کرد که مخاطب این قبیل کاتالوگ ها در بسیاری از موارد و در انبوهی از کاتالوگ های شرکت های مختلف با اولین نگاه مورد مورد نظر خود را می یابد و در صورت مشابهت با آنچه مد نظر اوست آنرا با دقت مطالعه می کند.
با توجه به مطالب فوق در طراحی کاتالوگ های صنعتی، استفاده از تصاویر و رنگها می بایست
علاوه بر جذابیت و گیرایی، صنعتی و سازمانی باشد و آنرا مبدل به کاتالوگی تبلیغاتی نکند.
این نوع کاتالوگ ها معمولا چند المان را به مخاطبین خود می رسانند:
1- معرفی کالا
2- اعتبار و هویت سازمانی و تاریخچه آن شرکت
3- سوابق و توانمندی ها
4- سازمانها، شرکت ها و یا مراکزی که طرف قرارداد هستند و یا از این کالا استفاده می کنند
5- جداول فنی
6- استانداردها و یا ایزوها
جهت سفارش طراحی و یا چاپ کاتالوگ می توانید به شماره های 66922440 – 66121068 تماس بگیرید.
برای مشاهده توضیحات بیشتر از طراحی کاتالوگ کلیک کنید.
Pingback: طراحی کاتالوگ صنعتی - مرکز چاپ کاتالوگ سخن